Uppdaterat den 11 augusti 2017

 

Boken >>"Allt är inte Gud som glimmar" av Sven Reichmann finns nu i nytryckt upplaga

 

 

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Uppdaterat den 7 juli 2017

"Den här boken kommer att både överraska

och inspirera alla som är intresserade av

meningen med livet inte bara vad som

händer efter döden utan också före." SLUT CITAT

BOKEN KAN BESTÄLLAS >>HÄR

 

 

 

 

Uppdaterat den 26 juni 2017

 

Rob Bell resonerar kring vedertagna slutsatser om himmel och helvete. Tänk om det som Jesus sade om himmel, helvete och frälsning är annorlunda än hur vi har uppfattat dem?

Köp boken  >>HÄR

 

Uppdaterat den 18 juni 2017

Peter & Madeleine Wallgren har för en tid sedan kommit ut med boken >>"Tidens fullbordan". Det är en bok jag vill rekommendera och den utmanar den "helveteslära" som från och till varit allmänt vedertagen i kristenheten, d.v.s. läran om att alla som inte tagit emot Jesus Kristus som sin personlige frälsare här i jordelivet kommer att brinna i en evig plåga i Helvetet. Det finns vissa bibelord som kan tolkas så, men väldigt många andra bibelord som talar om hur Gud kommer upprätta hela mänskligheten genom domsakter som möter människor som inte här i tiden tagit emot Nåden genom tron på Jesus Kristus. Renande domsakter som kommer vara för många djupt smärtsamma men som ändå syftar till omvändelse och rening och inte till ett evigt totalt meningslöst pinande i en bokstavlig svavelseld.

 

Stanley Sjöberg skriver så här i ett omdöme av denna bok:

”Jag är imponerad av er djupa förankring i noga studier i Bibeln som helhet, med beundransvärd förmåga att tränga in i grundtextens innebörd och komplettera med citat från kända och okända teologer genom historien. Det ger förtroende och styrka i beskrivningen om försoningens räckvidd och djup utifrån löftet om en total upprättelse till frälsning för alla människor och hela skapelsen som då inte slutar i kaos, utan blir efter alla kriser den fullkomliga verklighet Gud syftade till från början.”  Slut citat

 

Jag vill utmana alla att läsa denna bok som trots det svåra ämnet är lättläst utan av vara ytlig eller banal. Boken kan beställas >>HÄR

 

Berndt

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

 

  >>Själavård vid köksbordet

 

 

 

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

 

>>Martin Luthers befriande upptäckt

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

 

 

>>Behöver tron försvaras? : Manifest för kristen apologetik

av Stefan Gustavsson

 

 

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

 

 

Rowan Williams bok ”Vara kristen”, utgiven på Libris, är en bok jag beställde för några månader sen och har nu läst den åtskilliga gånger. En liten bok på 95 sidor och handlar om det som är det helt grundläggande i det kristna livet – dopet, bibeln, nattvarden och bönen.  Man läser rätt ofta böcker man uppskattar men det är kanske inte så vanligt att man känner att denna bok vill jag läsa ytterligare en gång och det gång på gång. Den ger så väldigt mycket av andlig uppbyggelse och vägledning.

 

Det var genom tidingen DAGEN och en >>läsarpodd där Joel Halldorf och Patrik Hagman samtalar om boken som min nyfikenhet väcktes för att beställa hem den och själv läsa den. I ett tackmejl skrev jag bland annat:

 

 "Jag har nu läst den flera gånger och känner att det är en bok jag kommer återvända till många gånger. Det är inte ofta man känner så för en bok, förutom Bibeln förstås, att den ger så oerhört mycket och att man känner att det ständigt finns nya djup och aha-upplevelser att göra när man läser den. Den ger inte bara något för intellektet men även för ens inre andliga uppbyggelse."

 

Berndt Isaksson

Läs mera om boken >>HÄR